dinsdag 14 december 2010

Kerstsfeer, bontjes en zo



Bij mij moet Kerst simpel zijn, geen toeters en bellen dus.
Less is more is een waarheid als een koe voor mij.
Ik zocht een witte krans, maar nergens te vinden natuurlijk. Toch maar een groene gescoord bij de bloemist. Ik kreeg de tip de krans met autolak wit te spuiten, maar toch ook weer zonde en wat weer een werk...
Ook gaat de heerlijk frisse dennegeur dan dus juist verloren, is ook weer jammer.
Dus... toch de krans in ere gelaten en er een mooie prent van Jeanne d'Arc aan gehangen. Ik ben echt van mijn geloof gevallen, want ik vind Jeanne d'Arc altijd beetje zoet, maar ze hebben toch wel hele mooie hangers, labels en prenten. Zie dus deze. Het is geen goedkoop merk merkte ik al.
Ik kon deze dame niet weerstaan, hah !
Eindelijk eens uberhaupt iets groens in huis, ik heb nl. haast nooit bloemen of planten in huis. Pioenrozen zijn wel mijn favoriet, maar nu niet te koop natuurlijk.

Gister een leuk nieuw schapekleedje gekocht, wat is ie leuk !



Ook op onze werkkamer een leuk boompie neergezet. Boompje was te koop vorig jaar inclusief lampjes. Ideaal dus. Oh ja, het hondje wat je in een hoekje ziet is niet de mijne, maar een ruit-sticker. Gekregen van lief vriendinnetje... Maar het hondje lijkt gek genoeg sprekend op onze Guus. Toen hij de sticker voor het eerst zag, dacht hij: hee wie is dat? Een dubbelganger? Hij keek er echt naar. Raar maar waar.



Er druppelen alweer wat kerstkaarten binnen. Altijd wel weer gezellig.
Ik wens iedereen een fijne dag toe.

Morgen dan eindelijk weer even naar het westen van het land. Even rondstruinen in Amsterdam en ik ga donderdag nog even naar de groothandel.

Groeten en tot een volgend bericht !

7 opmerkingen:

  1. Leuk je krans met het mooie jdl plaatje en je boompje. Ik ga echt niks meer zeggen over less is more omdat mij dat dus niet lukt :(
    En zo'n kleedje wil ik ook nog heel graag hebben, staat zo lekker warm en stoer.
    Veel plezier morgen in A'dam.
    Lieve groet,
    Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er weer gezellig bij je uit en Ja ik ben een hele grote JDL fan

    Dat hondje is ook zo schattig, past helemaal bij je

    Veel plezier morgen in ons drukke westen

    Lieve groetjes,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, less is more, helemaal mee eens. Ik word helemaal hyper van al die overdadige versieringen. Planten heb ik ook niet huis, vind ik niks aan, vind het veel belangrijker dat het buiten lekker groen en ruim om me heen is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoii,
    leuk hoor je krans, bij mij net zo, niet te veel van alles, anders ben ik het zo zat!! Ik vind JDL leuk, maar niet alles..
    Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die nooit planten in huis heeft..Bloemen vind ik wel leuk, maar ook niet alle..
    Groetjes en fijne avond, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig dat je even langskwam bij mij in Zweden! Welkom in blogland zou ik zo zeggen, ga hier natuurlijk eerst even rondsnuffelen hahah.. Zelf ben ik geen grote fan van JDL, sorry :) en tjaaa wel geteld staat hier 1 plant en dat is het olijfboompje die het hier in de kou absoluut niet overleeft haahh..

    Wat een mooischapvachtje heb je daar, hier ligt het halve huis ook vol en heerlijk warm, met kerst hier ook niet te veel hoor, ben het helemaal met je eens: less is more.

    liefs uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi mooie krans ben ook niet zo van planten ja een olijfje vind ik wel mooi. Kerst is bij mij ook sober anders wordt ik gek. Leuk weer op inkoop. Ben benieuwd.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En dat ie leuk is je schapevachtje!!

    Je hoeft de krans natuurlijk niet dekkend wit te spuiten alleen een waasje geeft al een heel mooi effect. Doe ik ook altijd met de kerstboom en het maakt hem een beetje grijzig. Mooi!

    Heb je je boom al staan?

    Ilona xx

    BeantwoordenVerwijderen